Kom Godt fra Start – 5 trin til at starte din webshop

Indimellem går man og får nogle gode ideer. Det er ikke dem alle man gør noget ved og får ført ud i livet, men enkelte gør man. Hvis du går med ideen om at starte en webshop så er der nogle skridt du bør tage for at komme godt igang. Det er efterhånden blevet meget nemt at starte sin egen online forretning op. Det er de færreste der ikke har adgang til enten computer eller telefon og dagligt gør brug af disse. Når du så har fået din gode ide, og ved præcis hvad det er for et hul på markedet netop du skal fylde, så er det jo bare med at komme igang. 

Udgivet den august 17, 2021

Del:

Indholdsfortegnelse

  1. Find ud af hvordan din webshop skal bygges
  2. Sørg for en nem opsætning, der er mobilvenlig
  3. Vælg din betalingsløsning med omhu
  4. Få styr på regler og betingelser
  5. Udøv god support og hurtig levering

Som specialister indenfor dropshipping, ved vi hos Vendino en hvad det kræver at starte en webshop op. Dropshipping er en webshop med en anderledes tilgang til de logistiske aspekter og til lager. Det er en webshop, hvor man agerer som mellemmand mellem et lagerhotel eller en leverandør og kunderne. Man har altså ikke sit eget lager, men overlader den del til en leverandør. Med Vendino kan du komme godt i gang med en dropshipping webshop. Hvis du vil vide mere om hvad det præcis indebærer og hvordan man gør kan du læse mere her.

Dropshipping er dog langt fra den eneste slags webshop, der bliver startet. Mange starter en webshop fordi de selv sidder og laver et produkt, som de skal have solgt. Andre køber store mængder varer hjem til en fordelagtig pris, som de skal have solgt videre. Ligegyldigt, hvilken slags online butik man har, så er der nogle bestemt skridt man bør tage for at komme godt fra start:

Find ud af hvordan din webshop skal bygges

Inden du går i gang med at sætte din webshop op er det en god ide at vide, hvordan du gerne vil have den skal ende med at se ud. Få styr på hvilket program og hvilken platform du ønsker at bruge. Tjek op på, hvilke du har råd til med det budget du har sat dig. Det er vanskeligt nok, at få sat en hjemmeside op, men jo mere man ved inden man går i gang, jo nemmere gør man det for sig selv. Det er også vigtigt at man undersøger, hvilke integrationer man ønsker at bruge til marketing, betaling, logistik osv.

Sørg for en nem opsætning, der er mobilvenlig

Hvis man har godt styr på hvordan webshoppen den skal bygges, så kan man begynde at sikre sig en nem opsætning. Det handler om at gøre din webshop så let tilgængelig som muligt for dine besøgende. Når det er nemt at komme rundt og finde de ting man skal bruge så er der langt større chance for køb. Derudover, er m-commerce i rivende udvikling, hvilket sætter store krav til din mobilsite. Vær sikker på at det er nemt at navigere rundt på siden og komme til at tjekke ud.

Få adgang til tusindvis af dropshipping produkter med Vendino

Vælg din betalingsløsning med omhu

Når du er sikker på at dine kunder kan finde rundt på din webshop, så handler det om at have en betalingsløsning klar. Der er efterhånden en del betalingsløsninger på markedet, og det kan være svært at vide hvad man skal bruge. Hos pensopay kan du selv bestemme hvilke betalingsmetoder du ønsker at tilbyde dine kunder. De sikrer dig en nem løsning, der gør det muligt for dig at fokusere på din online forretning. Skulle noget gå galt så står deres kundesupport altid klar. Hvis du vil vide mere om, hvor nemt de kan gøre det for dig, så kontakt dem her.

Få styr på regler og betingelser

Udover at have styr på sin betalingsløsning skal man også have styr på de regler og betingelser der befinder sig med online handel. En af de vigtigste årsager til at kunder afbryder deres køb er faktisk når de bliver usikre på handelsbetingelserne. Dette er også en af de ting som pensopay kan hjælpe med. De gør det nemt at oprette handelsbetingelser til netop din hjemmeside, og skulle du alligevel være i tvivl om noget så kan du altid ringe til deres support.

Udøv god support og hurtig levering

Noget af det sværeste ved online handel er at sikre sig at kunderne kommer igen. Man har ikke de samme muligheder for at skabe et personligt bånd til kunderne som man har i en fysisk butik. Det er derfor vigtigt at få skabt sig en loyal kundebase på en anden måde. Kundeloyalitet kommer ikke af sig selv, men hvis du udøver god service er du godt på vej. Nogle af de ting der giver den bedste service ved online handel er at sikre nem support til dine kunder hvis noget skulle gå galt, og at tilbyde hurtigt levering af varen. Om du er nystartet og kun sender et par enkelte pakker, eller sender flere hundrede hver måned så er det vigtigt med en god fragtløsning. Dette er endnu en ting pensopay kan hjælpe med. De har et nemt fragtsystem du kan integrere på din hjemmeside, og så kan du selv vurdere om det er det værd.

Det behøver slet ikke være så svært. Hvis du går med drømmen om en webshop, så bare følg disse 5 trin. Hvis du gør det kan det næsten ikke gå helt galt. Skulle du være interesseret i at lære mere om hvordan du kommer i gang med dropshipping, så tag fat i os her hos Vendino, så står vi altid klar til at hjælpe.

Udgivet den august 17, 2021

Del:

Seneste nyt

Her er hvad vi har udgivet af artikler på det seneste.

Få nyhederne først!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær den første til at vide besked, når der kommer nyt spændende indhold.